Thread view
WarGames » Wargames - skirmish ir kita » Malifaux
"Malifaux" žaidybinės mechanikos apžvalga
magyar



Gediminas Jonaitis

"Malifaux" žaidybinės mechanikos apžvalga


Įprastame miniatiūrų žaidime kiekvienas būrys ar individas turi savybes ar įgūdžius, kurių sėkmingą ar nelabai sėkmingą panaudojimą nulemia kauliukų metimas. Variantų sutinkame įvairių – ridename kauliukus, kad išridentume daugiau nei priešininko oponuojantis įgūdis, ridename kauliukus, kad išridentume mažiau nei savybės skaitinė vertė, abu žaidėjai ridena kauliukus ir lygina rezultatus pridėję naudojamų savybių vertes ir tt. "Malifaux" sistemoje kauliukų nėra. Atsitiktinumas čia sprendžiamas kortų malkos pagalba. Lengviausia ją įsivaizduoti kaip standartinę 54 kortų malką, kurioje kiekviena korta turi skaitinę vertę, atitinkančią akių skaičių. Tūzas įvertinamas vienu tašku, galvos – nuo 11 iki 13 taškų. Kortos spalva išlieka, tiesa žaidime jos atvaizduojamos visai kitaip ir tuos simbolius vadinti spalvomis sunkiai apsiverčia liežuvis – kryžiai tampa knygomis, būgnai - kaukėmis ir panašiai. Todėl geriau naudosime terminą "denominacija". O du džokeriai, kurie žaidime identifikuojami kaip juodasis ir raudonasis, atitinkamai repezentuoja žemiausią ir aukščiausią galimą kortos vertę.


Visi veiksmai "Malifaux" sistemoje – savybių rungtys. Rungtys gali būti paprastosios arba oponuojančios. Tai paprastai priklauso nuo to, kas yra veiksmo taikinys – pats veiksmo atlikėjas ar priešininkas. Atlikdamas veiksmą, atakuodamas priešininką, kerėdamas, mėgindamas nepalūžti kovoje ir išlaikyti sveiką protą žaidėjas vykdo savybės rungtį, kurios esminis momentas - atversti viršutinę užverstos kaladės kortą. Atverstas skaičių sudedamas su atitinkamos naudojamos savybės skaitine verte. Jei rungtis yra paprastoji, suminė vertė privalo būti didesnė ar lygi veiksmo sudėtingumo skaitinei vertei. Jei rungtis oponuojanti (pvz. ataka), suminė vertė privalo būti didesnė nei priešininko naudojamos savybės ir atverstos kortos taškų suma.


Taigi, jei kerėsiu burtą (tarkime, kad burtas veikia tik patį kerėtoją), kurio lygis yra 12, o mano kerėjimo įgūdis yra 7, privalėsiu atversti kortą, kurios skaitinė vertė yra 5 ar daugiau, antraip kerėjimas nepavyks. Jei mano atakos vertė yra 4, o priešininko gynybos vertė yra 7, geriau jau mano atversta korta būtų 3 taškais didesnė nei priešininko atversta korta, kitu atveju ataka nepavyks ir bus daug nemalonumų.


Ne viskas yra tik atsitiktinumas, paremtas kortų traukimu. Kiekvienas žaidėjas žaidimo raundą pradeda su šešiomis (didesniuose mūšiuose su septyniomis) kortomis rankoje. Po savybių rungties kortų atvertimo fazės mažiausiai taškų surinkęs žaidėjas gali nuspręsti sukčiauti ir apgauti likimą – ištrauktą per mažą kortą pakeisti nauja, paprastai didesnės vertės korta, kurią išmeta iš rankos. Be abejo, tokią galimybę turi ir oponentas. Tačiau tai dar toli gražu ne viskas. Kiekvienas žaidėjas turi tam tikrą kiekį sielakmenių (soulstones) – įpatingosios manos, kurią karvedžiai gali panaudoti netikėtiems triukams. Mažiausiai taškų turintis žaidėjas gali nuspręsti panaudoti vieną Sielos Akmenį ir prie savo taškų kiekio pridėti dar vieną kortą, atverstą iš kaladės. Iš karto po to tokį patį sprendimą gali priimti ir varžovas.


Kai žaidėjas išsiaiškina savo vykdomo veiksmo sėkmingumą, laikas pasitikrinti, ar nenutiko kas nors netikėto – ar nesuveikė "trigeris". "Trigeris" (trigger) – tai kokio nors veiksmo iššaukta išdava. Atakos "trigeriu" gali būti papildoma ar kritinė žala, gynybos "trigeriu" – papildomas atsitraukimo žingsnelis nuo priešininko, veiksmo "trigeriu" – veikėjo žalos išgyjimas nužudžius priešininką (toks "trigeris" greičiausia vadintųsi "Suvalgyk Jį Kol Šiltas" :D). "Trigeriai" iššaukiami tuomet, kai surenkama tam tikra denominacijos (kortos spalvos) kombinacija. Paprastai reikalaujama, kad būtų surenkama dviejų simbolių kombinacija. Atversdami kortą ir skaičiuodami jos taškus mes visuomet atverčiame ir vieną iš keturių galimų denominacijų. Antras denominacijos simbolis gaunamas naudojant savybes, kurios turi ne tik skaitinę verte, bet ir denominaciją, arba išleidžiant sielakmenį ir traukiant papildomą kortą.


Tarkime, kad kritinės žalos "trigeris" turi dviejų kaukių (būgnų) sąlygą, o atakos įgūdis yra 5 ir kaukė. Reiškia, atverstos kortos skaitinę vertę naudosime pataikymui nustatyti (prie atversto skaičiaus pridėsime 5 ir tikėsimės, kad suma viršys oponento gynybos ir atverstos kortos sumą) , o jei pataikysime, tos pačios atverstos kortos denominaciją sudėsime su atakos savybės atnešta denominacija ir tikėsimės, kad surinksime dvi kaukes tam, kad prie žalos pridėtume papildomą efektą – kritinę žalą.


Šiek tiek kitaip kortos veikia darant žalą oponentui. Dar viena savybė, kurią turi kortos – jos priskiriamos silpnai (jei skaitinė vertė yra nuo 1 iki 5), vidutinei (skaitinė vertė yra nuo 6 iki 11) arba sunkiai (vertė yra 11+) kategorijai. Visos atakos ir ginklai turi tris skaitines vertes žalai nustatyti, reprezentuojančias šias tris kategorijas, pvz.: 4/5/6 . Atverčiant silpną žalos kortą (nuo 1 iki 5) oponentui įnešime 4 žalos taškus, atvertę 12 ar 13 pataikysime į sunkiųjų kategoriją ir darysime 6 žalos taškus.


Na ir džokeriai: jau žinome, kad yra juodasis ir raudonasis džokeriai. Juodojo skaitinė vertė – nulis, raudonojo – 14. Jiems taikoma keletas papildomų nuo situacijos priklausančių sąlygų. Tačiau kaip taisyklė juodas džokeris reiškia, kad jo atversto negalima pakeisti nauja korta iš rankos (negalima sukčiauti), jį visada privaloma pasirinkti, jei taisyklės leidžia rinktis vieną iš kelių atverstų kortų, daromas žalos kiekis lygus nuliui ir t.t. Žodžiu, visiška nelaimė. Tuo tarpu raudonas džokeris leidžia pačiam pasirinkti norimą denominaciją, skaičiuojant žalą daroma papildoma sunki žala.


Pabaigai paminėtina, jog visos "Malifaux" frakcijos turi savo spalvine gama papuoštas kortų malkas, kurių kiekviena papuošta skirtingais žaidimo personažų paveiksliukais. Papildomai "Wyrd Miniatures" išleido kortų kaladę, kuri ir gali būti naudojama tiek "Malifaux", tiek ir neseniai pasirodžiusiame stalo žaidime "Puppet Wars". Bet jei nutiko taip, kad po ranka "Malifaux" kortų neturite, visada galima pasikliauti sena gera "čirvų", "bartukų", "troikių" ir "tūzų" malka.



Edited magyar 2011-10-27 13:47


Praetor
Originalu nekantrauju išbandyti sistemą gyvai pirmadienį
Warmachine (Khador)
Malifaux (Rasputina)
Egoofy
Puikus, detalus ir šauniai sulietuvintas aprašymas Tik mažas patarimas visiems, kurie ruošiasi žaisti naudodamiesi paprasta kortų malka - nepagailėkit pinigėlių ir įsigykit Malifaux deck'ą, tikrai pasidaro lengviau tiek pačiam, tiek ir varžovui, o be to Malifaux kortas galėsit pritaikyt kaip ir paprastą kaladę, durniui ar pokeriui sužaist
Stygian Cat
Kche kche, tureciau keleta klausimu dėl trigerių... Taisyklių knygoje aiškinama, kad trigerių realizacijai reikalingi du "dirgikliai" - reikalinga atversta korta (iš rankoje laikomo kiekio arba kaladės) ir pačios figūrėlės kovos metu generuojamos "mosties" (pastaroji rašoma prie miniatiūros CB charakteristikos). Taigi, knygoje rašoma, kad pirmasis "dirgiklis" trigerio aprašyme nurodomas juoda spalva, antrasis - pilka... Tačiau kai kurių trigerių aprašymuose nurodomas tik vienas "dirgiklis" - juodas arba pilkas... Ar tai reikštų, kad jei nurodytas pilkas, sutampantis su generuojamo CB metu, tampa nesvarbu, kokią kortą atversi? O jei nurodytas juodas, tiesiog reikia atversti nurodytą "mostį"?
Edited Stygian Cat 2011-11-07 15:51
blackfishas
taip. tarkime Lady Justice pati generuoja 1 RAM mostį. taigi jai pataikius (HtH) į priešininką (atvertus belekokią mostį) užtenka jos generuojamo RAM,kad įvyktų "critical strike" triggeris (kuriam reikia 1 RAM). bent aš taip supratau iš praktikos.
Malifaux - The Guild
Infinity - Aleph (Steel Phalanx)
Stygian Cat
Tuomet reiktų suprasti, kad lady Justice trigeriai "Critical strike" ir "Final Riposte" visiškai nepriklauso nuo to, kokia korta bus atversta... Tuomet tampa visiškai neaišku, kodėl tai yra trigeriai pagal jų išaiškinimą taisyklėse - tai tiesiog paprasti sugebėjimai.... Nu bet tarkima. Tuomet išeitų, Kad Sonnia Criid trigeris "Dissasemble" prikauso tik nuo atverstos kortos ir nepriklauso nuo miniatiuros generuojamos "mosties"... Jei taip, tai lyg viskas ir aisku, taciau tuomet tokius dalykus taisyklese butu buve galima isaiskinti ir paprasciau, kad nekiltu jokiu klausimu lygioje vietoje...
Niblit Groinstabber
Čia šiek tiek subtiliau. Mano masteris (tiksliau jo draugas ) Lord Chompy Bits ant skirtingų atakų turi skirtingus trigerius IR turi skirtingas mostis. Atakuodamas dantimis jis generuoja vieną, jei letenomis, kitą.
Paralius
Kiek pamenu, LJ generuoja Critical Strike trigeri už kiekvieną atversta ožio galvą. Ji pati generuoja vieną, kas sutrigerina +1 žalos tašką, o jei atversta korta - irgi ožio galva - gauni papildomą +1 žalos tašką.
Dėl nuolat įvykstančių trigerių - kai kurios savybės panaikina trigerių veikimą, kai kurios abiličių - matyt su šia intensija vieni atoveiksmiai kišami po nuolat įvykstančių trigerių sąrašu, kiti rašomi prie abiličių.
blackfishas
ji automatiškai kala critical strike su viena ožio galva kurią turi už melee ataką ir už atverstą ožį dar +1dmg.

Taip. yra triggerių kurie panaikina kitus triggerius, užtai ir nėra rašoma kaip ability.
Malifaux - The Guild
Infinity - Aleph (Steel Phalanx)
Stygian Cat
Ką gi, turėčiau matyt atsiprašyti už išankstinį nusistatymą prieš žaidimą dar iki galo neperskaičius jo taisyklių... Perskaitai viską ir tampa daug kas aišku, dingsta kvaili klausimai Iš tikro žaidimo sistema yra pakankamai idmi ir tikrai labai gundanti...
blackfishas
naobettačiau jos visą įdomumą galima įvertinti tik sužaidus vieną-kitą partiją
Malifaux - The Guild
Infinity - Aleph (Steel Phalanx)
WhiteDragon
Ar bent jau demo mačą.